Zakażenie WZW typu B i C w Instytucie dla Osób z Upośledzeniem

Zakażenie wirusem zapalenia wątroby typu B (HBV) stanowi poważny problem dla mieszkańców instytucji dla osób upośledzonych umysłowo.1 Niedawno wykryty wirus zapalenia wątroby typu C (HCV) ma podobne czynniki ryzyka, ale rozpowszechnienie zakażenia HCV w takich instytucjach nie zostały zgłoszone.
W badaniu, które podjęliśmy, próbki surowicy uzyskane od 1976 do 1979 r. W Rideau Regional Center, instytucji dla osób upośledzonych umysłowo w Smith Falls, Ontario, z około 2800 mieszkańców, przebadano na obecność HBV i HCV. Badaliśmy 128 pacjentów z zespołem Downa i 136 z innymi rodzajami upośledzenia rozwojowego.
Próbki badano na obecność antygenu powierzchniowego wirusa zapalenia wątroby typu B (HBsAg) i przeciwciała (anty-HBs) za pomocą testów radioimmunologicznych (Abbott Laboratories, North Chicago). Testy anty-HCV przeprowadzono za pomocą testu immunoenzymatycznego drugiej generacji (Organon Teknika, Boxtel, Holandia), który zawiera pozytywne kontrole, a próbki wielokrotnie testujące wynik pozytywny badano za pomocą rekombinowanego testu immunoblot (RIBA-2; Ortho Diagnostics, Raritan, NJ) . RIBA-2 zawiera unieruchomione prążki czterech rekombinowanych antygenów HCV, jedno pasmo dysmutazy ponadtlenkowej i dwa prążki kontroli pozytywnej. Anty-HCV reaguje z antygenem i rozwija się niebiesko-czarny kolor podczas przetwarzania. Próbki reagujące na dwa lub więcej pasm antygenów uważa się za pozytywne.
Tabela 1. Tabela 1. Wyniki badań HBV i HCV. Wyniki pokazały, że 27 procent mieszkańców z zespołem Downa było pozytywnych dla HBsAg, a 63 procent było pozytywnych dla anty-HBs; łączna częstość występowania wynosiła 91% (Tabela 1). Wśród mieszkańców z innymi upośledzeniami rozwojowymi 6 procent było pozytywnych dla HBsAg i 70 procent dla anty-HBs, co daje łączną częstość występowania wynoszącą 76 procent. Pacjenci z zespołem Downa częściej stają się nosicielami HBsAg niż chorzy z innymi upośledzeniami rozwojowymi, a skumulowana częstość występowania jest wyższa u pacjentów z zespołem Downa.
Żaden z mieszkańców nie był pozytywnie nastawiony na anty-HCV, co wskazuje, że HBV i HCV są różnie przekazywane w tej instytucji. Wykazano, że HBV jest skutecznie przenoszony przez osoby upośledzone umysłowo przez drogi pozajelitowe, podczas gdy HCV jest przenoszony głównie drogą pozajelitową. Obecność HCV RNA w ślinie została zademonstrowana przez łańcuchową reakcję polimerazy, 3 i na tej podstawie zasugerowano, że ślina może być źródłem transmisji dla sporadycznych przypadków HCV. Inne doniesienia, 4, 5, jednak wykazały brak HCV RNA w ślinie. Nasze wyniki pokazały również, że przenoszenie przez ślinę jest mniej prawdopodobne.
Nasze wyniki sugerują, że mieszkańcy tej instytucji nie są narażeni na wysokie ryzyko zakażenia HCV.
RK Chaudhary, Ph.D., Dip.Bact.
Centrum Laboratorium ds. Kontroli Chorób Zdrowie i opieka społeczna Kanada, Ottawa, ON K1A 0L2, Kanada
E. Perry, MD
University of Ottawa, Ottawa, ON K1N 8M5, Canada
F. Hicks, MD
Rideau Regional Center, Smiths Falls, ON K7A 4T7, Kanada
C. MacLean, B.Sc.
M. Morbey, B.Sc.
Laboratorium Centrum Kontroli Chorób Zdrowie i opieka społeczna Kanada, Ottawa, ON K1A 0L2, Kanada
5 Referencje1 Chaudhary RK, Perry E, Cleary TE. . Częstość występowania zapalenia wątroby typu B wśród mieszkańców instytucji dla osób upośledzonych umysłowo. Am J Epidemiol 1977; 105: 123-6.
Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Choo QL, Kuo G, Weiner AJ, Overby LR, Bradley DW, Houghton M.. Izolacja klonu cDNA pochodzącego z krwiopochodnego genomu wirusowego zapalenia wątroby typu innego niż A, nie B. Science 1989; 244: 359-62.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Wang JT, Wang TH, Lin JT, Sheu JC, Lin SM, Chen DS. . RNA wirusa zapalenia wątroby typu C w ślinie pacjentów z zakażeniem wirusem zapalenia wątroby typu C po transfuzji. Lancet 1991; 337: 48.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Smażone MW, Shindo M, Fong TL, Fox PC, Hoofnagle JH, Di Bisceglie AM. . Brak wirusowego RNA wirusa zapalenia wątroby typu C ze śliny i nasienia pacjentów z przewlekłym wirusowym zapaleniem wątroby typu C. Gastroenterology 1992; 102: 1306-8.
Web of Science MedlineGoogle Scholar
5. Hollinger FB, Lin HJ. . Wirusowe zapalenie wątroby typu C. Gastroenterology 1992; 102: 1426-9.
(4)
[hasła pokrewne: skuteczny lek na odchudzanie, butapirazol maść, objawy dny moczanowej ]