Uszkodzenia igłą wśród chirurgów w treningu czesc 4

Dziewięćdziesiąt procent respondentów zidentyfikowało jedną przyczynę urazu. Tabela 3. Tabela 3. Zachowanie powiązane z niezgłaszaniem ostatniego urazu igły. W sumie 297 respondentów (51%) nie zgłosiło uszczerbku na zdrowiu pracowników (tabela 3). Z 91 niedawnych zranień igłą u pacjentów wysokiego ryzyka 15 (16%) nie było zgłaszanych. Spośród 297 respondentów, 126 (42%) wybrało zajmuje to zbyt dużo czasu , a 84 (28%) wybrało brak użyteczności w raportowaniu jako powód nie zgłoszenia szkody. Z najnowszych zranień igłą, które nie zostały zgłoszone, 155 było znanych innym: lekarz prowadzący był świadomy w 79 z tych wydarzeń (51%), podczas gdy współmałżonek lub znaczący inny był świadomy tylko w 20 wydarzeniach (13%) . Gdy 661 respondentów zapytano, który patogen we krwi wzbudza największe obawy, 355 (54%) zidentyfikuje HCV, 284 (43%) zidentyfikuje HIV, a 22 (3%) rozpoznaje HBV.
Analizy jednoczynnikowe i wielowymiarowe
Tabela 4. Tabela 4. Zmienne powiązane z niezgłaszaniem ostatniego urazu igły. W analizie jednoczynnikowej czynniki, które w znacznym stopniu wiązały się z nie zgłaszaniem ostatniego zranienia igłą do pracownika służby zdrowia obejmowały płeć męską, brak zaangażowania pacjenta znanego z wysokiego ryzyka, stosowanie stałej igły, występowanie w sala operacyjna, brak wiedzy na temat obrażeń u innej osoby oraz całkowita liczba obrażeń spowodowanych igłą podczas szkolenia (Tabela 4). Wieloetapowa analiza obejmująca te sześć czynników dała w rezultacie model obejmujący pięć z sześciu czynników: płeć męską (P = 0,03), brak zaangażowania pacjenta wysokiego ryzyka (P <0,001), wystąpienie w sali operacyjnej ( P = 0,008), brak wiedzy na temat urazu przez inną osobę (P <0,001), a także całkowita liczba zranień igłą podczas treningu (P = 0,002) (Tabela 4). Nie stwierdzono istotnej różnicy w zachowaniu związanym z raportowaniem szkody według roku szkolenia, przy 44% raportowaniu w PGY-1, 54% w PGY-2, 51% w PGY-3, 46% w PGY-4 i 48% w PGY-5 (P = 0,77 obliczone w teście chi-kwadrat).
Dyskusja
Uszkodzenia igły stanowią poważne ryzyko zawodowe dla stażystów chirurgicznych. Stwierdziliśmy, że praktycznie wszyscy mieszkańcy chirurgii (99%) mieli kontuzję igłą po ostatnim roku treningu. Ponadto wiele urazów (51% ogólnie ocenianych, w tym 16% pacjentów z grupy wysokiego ryzyka) nie zostało zgłoszonych pracownikom służby zdrowia.
Nasze badanie rozszerza wcześniejsze obserwacje wskazujące, że zranienie igłą jest powszechne u stażystów chirurgicznych. 12-14 Badanie przeprowadzone przez 1990 wszystkich 221 pracowników medycznych i chirurgicznych w jednym szpitalu dowiodło, że 74% miało co najmniej jedno uszkodzenie igłą; częstość występowania urazów była wyższa wśród uczestników praktyk chirurgicznych niż wśród praktykantów medycznych o współczynnik 6,13. W innym badaniu z udziałem 550 studentów i rezydentów medycznych w roku szkolnym 1989-1990 odnotowano również dużą częstość występowania zranień igłą (71%) i większą częstość z urazem (o czynnik 6) wśród mieszkańców chirurgii niż wśród rezydentów medycznych.14 W tych dwóch badaniach wskaźniki zgłaszania zranień igłą zawierały się w przedziale od 9 do 19%, a bardziej aktualne badanie wszystkich typów dostawców z organizacji medycznej Iowa stwierdzono, że 34% zgłosiło narażenie na pracownię służby zdrowia.15 Nasze odkrycie, że tylko 49% mieszkańców chirurgii zgłasza takie obrażenia, rozszerza wcześniejsze obserwacje, że zaniżanie wyników może prowadzić do znacznego zaniżenia wielkości problemu.1,16,17
Ryzyko niewystarczającego raportowania, a zatem opóźnienia lub rezygnacji z leczenia są znaczące
[hasła pokrewne: badania przed ciążą pakiet, endometrioza forum, butapirazol maść ]