Strategie ograniczania naduzywania opioidów

width=590W swoim artykule przeglądowym Volkow i McLellan (wydanie z 31 marca) określają ryzyko związane z używaniem opioidów w leczeniu przewlekłego bólu i sposobów łagodzenia tego ryzyka. Autorzy słusznie rozpoznają rosnącą liczbę pacjentów z zaburzeniami stosowania opioidów, którzy przechodzą z używania leków opioidowych na heroinę z powodu kosztów, dostępności i siły działania. W Massachusetts General Hospital zauważyliśmy wyraźny wzrost liczby pacjentów stosujących fentanyl – zarówno celowo, jak i błędnie. Ponieważ fentanyl jest 50 razy silniejszy niż heroina, 2 obserwowaliśmy jednoczesny wzrost przedawkowania fentanylu. W marcu 2016 roku nasze laboratorium spektrometrii mas wykryło fentanyl w 60% próbek zawierających heroinę. Ponadto w ciągu ostatnich 4 tygodni nasza usługa konsultacyjna ds. Uzależnień zidentyfikowała co najmniej pięciu pacjentów z przedawkowaniem, u których fentanyl był jedynym obecnym opioidem. Tradycyjne badania toksykologiczne mogą być fałszywie negatywne dla opioidów i mogą wymagać specyficznych testów na obecność fentanylu, jego metabolitów lub obu. W związku z rosnącą obecnością fentanylu w społeczności, zachęcamy usługodawców, aby rozważyli dodanie testów fentanylowych do testów toksykologicznych u pacjentów z podejrzeniem przedawkowania opioidów, którzy mają negatywne wyniki w przesiewowych badaniach opioidowych. Benjamin Bearnot, MD William Schmitt, MD Shamim Nejad, MD Massachusetts General Hospital, Boston, MA Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 2 Referencje1. Volkow ND, McLellan AT. Nadużywanie opioidów w przewlekłym bólu – nieporozumienia i strategie łagodzenia. N Engl J Med 2016; 374: 1253-1263 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 2. Doradztwo zdrowotne CDC: zwiększenie liczby konfiskat leków zawierających fentanyl i zgonów związanych z przedawkowaniem związanym z fen tanylem. Atlanta: Centers for Disease Control and Prevention, 26 października 2015 r. (emergency.cdc.gov/han/han00384.asp). Volkow i McLellan zwięźle i jasno wyjaśniają błędne przekonania dotyczące kryzysu opioidowego. Niezwykle pomocne jest, aby co najmniej jeden organ rządowy (National Institutes of Health) oferował naukowe wskazówki dotyczące zrozumienia podstawowych przyczyn problemu. Jednak jeden punkt wymaga opracowania: chociaż, jak podkreślają autorzy, dzienne dawki opioidów powyżej 100 równoważników miligramowych morfiny (MME) są związane ze zwiększonym ryzykiem przedawkowania, głównie za to mogą być odpowiedzialne inne czynniki niż dawka. Czynniki te obejmują samoleczenie z powodu trudnego do zniesienia bólu, przyjmowanie leków na współistniejące zaburzenia zdrowia psychicznego u osób z trudnym bólem i jednoczesne stosowanie benzodiazepin. Wyższe dawki są często obserwowane u pacjentów ze zwiększoną intensywnością bólu, współistniejącymi zaburzeniami zdrowia psychicznego lub fenotypami genetycznymi, które wpływają na odpowiedź pacjenta na leki przeciwbólowe. Dasgupta i wsp .1 stwierdzili, że przy braku benzodiazepin ryzyko zgonu z powodu przedawkowania opiatów nie zwiększa się znacząco, dopóki dawka nie przekroczy 200 MME. Zapobieganie przedawkowaniu wymaga zachowania ostrożności przy przepisywaniu na wszystkich poziomach dawek, a także znajomości czynników powodujących przedawkowanie, które są niezależne od dawki. Lynn R. Webster, MD PRA Health Sciences, Salt Lake City, UT Dr Webster zgłasza otrzymywanie opłat za konsultacje od Acura Pharmaceuticals, AstraZeneca, BioDelivery Science International, CVS Caremark, Grünenthal USA, Insys Therapeutics, Kaléo Pharma, KemPharm, Mallinckrodt Pharmaceuticals, Marathon Pharmaceuticals, Medtronic, Merck, Neura Therapeutik, Nevro, Pain Therapeutics, Proove Biosciences, Quintiles, Shionogi i Zogenix; opłaty za udział w radach do radczych AcelRx Pharmaceuticals, Boehringer Ingelheim, Charleston Laboratories, Collegium Pharmaceuticals, Depomed, Egalet, Inspirion Pharmaceuticals, Insys Therapeutics, Jazz Pharmaceuticals, Kaléo Pharma, Mallinckrodt Pharmaceuticals, Nektar Therapeutics, Orexo Pharmaceuticals, Pfizer, Proove Biosciences, Scilex Pharmaceuticals, Signature Therapeutics i Teva Pharmaceuticals; i opłaty za podróże od AcelRx Pharmaceuticals, Acura Pharmaceuticals, AstraZeneca, BioDelivery Sciences International, Boehringer Ingelheim, Bristol-Myers Squibb, Cara Therapeutics, Charleston Laboratories, Collegium Pharmaceuticals, Depomed, Egalet, Grünenthal USA, Inspirion Pharmaceuticals, Insys Therapeutics, Jazz Pharmaceuticals , Kaléo Pharma, KemPharm, Mallinckrodt Pharmaceuticals, Medtronic, Nektar Therapeutics, Nevro, Orexo Pharmaceuticals, Pfizer, Proove Biosciences, QRxPharma, Shionogi, Teva Pharmaceuticals, Trevena i Zogenix. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów zw iązanego z tym pismem. Odniesienie1. Dasgupta N, Funk MJ, Proescholdbell S, [więcej w: oprogramowanie stomatologiczne, badanie kardiologiczne, Gabinet Stomatologiczny ]
[przypisy: tarczyca u mężczyzn objawy, lacibios femina żel, sonomed szczecin ]