Samoograniczona natura przewlekłej idiopatycznej biegunki

Istnieje wiele dobrze opisanych przyczyn przewlekłej biegunki, ale u niektórych pacjentów nie można znaleźć przyczyny, nawet po wyczerpujących badaniach diagnostycznych.1 2 3 4 5 Ci pacjenci często są zaniepokojeni perspektywą niekończącej się biegunki, zwykle obawiają się raka, i nadal szukać odpowiedzi na ich problem. Lekarze również martwią się, gdy mają do czynienia z tymi pacjentami, obawiając się, że nie zdołają postawić diagnozy, pomimo wielu negatywnych testów i mogą podejmować coraz bardziej ryzykowne interwencje. Celem tego badania było określenie objawów klinicznych i naturalnego przebiegu przewlekłej idiopatycznej biegunki. W tym celu dokonaliśmy przeglądu zapisów pacjentów z przewlekłą biegunką, którzy byli systematycznie badani i zidentyfikowaliśmy 17 pacjentów, u których nie byliśmy w stanie wyjaśnić przyczyny biegunki. Wyniki naszych badań w tej grupie zostały zestawione w tabele, a ich kolejne kursy dla okresów do sześciu lat zostały ustalone na podstawie wywiadu telefonicznego. Historie, odkrycia kliniczne i późniejsze kursy tych pacjentów okazały się niezwykle podobne.
Metody
Tabela 1. Tabela 1. Składniki oceny chronicznej biegunki. Pacjenci byli brani pod uwagę w tym badaniu, jeśli mieli przewlekłe (> 4 tygodnie) i trwałe przechodzenie luźnych stolców (bez okresów uformowanych stolców lub zaparć) i nie mieli operacji brzusznej (innej niż wycięcie wyrostka robaczkowego). Zaprezentowano zapisy 152 takich pacjentów, u których stwierdzono przewlekłą biegunkę i systematycznie badano w Baylor University Medical Center w latach 1985-1990. Większość z tych pacjentów była szeroko oceniana przez lekarzy kierujących i prowadziła jedno lub więcej prób terapeutycznych, ale nadal miała kłopotliwą biegunkę. Aby włączyć się do tego badania, pacjenci musieli spełnić dwa dodatkowe kryteria przewlekłej idiopatycznej biegunki. Po pierwsze, przyczyny ich biegunki nie mogły zostać ustalone po dokładnej ocenie diagnostycznej (Tabela 1). Po drugie, nie mogły mieć żadnej choroby układowej, która mogłaby wywołać przewlekłą biegunkę, taką jak cukrzyca lub nadczynność tarczycy.
Spośród tych 152 pacjentów zidentyfikowaliśmy 17 (11 procent całej grupy), którzy spełniali te kryteria przewlekłej idiopatycznej biegunki. Ich historie kliniczne i wyniki ich badań diagnostycznych zostały zestawione w tabele, a każdy pacjent skontaktował się telefonicznie i wywiady w celu weryfikacji danych historycznych i uzyskania informacji na temat jego dalszego przebiegu.
Historia kliniczna i epidemiologia
Tabela 2. Tabela 2. Kliniczne i epidemiologiczne cechy pacjentów z przewlekłą idiopatyczną biegunką. Kliniczne cechy 17 pacjentów są wymienione w Tabeli 2. Przed wystąpieniem biegunki wszyscy pacjenci byli zdrowi i mieli normalne częstotliwości stolca, z wyjątkiem Pacjenta 6, który był zaparty. Biegunka rozpoczęła się od dwóch do siedmiu miesięcy przed oceną. Początek był nagły u 16 pacjentów, począwszy od określonego dnia, który można było zapamiętać; u drugiego pacjenta (Pacjenta 4) biegunka rozpoczęła się w ciągu dwóch do trzech dni. U dwóch pacjentów (pacjentów 3 i 9) wystąpienie biegunki wiązało się z bólem mięśni i gorączką. U jednego pacjenta (Pacjenta 3) początek był również związany z nudnościami i wymiotami
[hasła pokrewne: naturalne mydło, butapirazol maść, jąkanie toniczne ]