Samoograniczona natura przewlekłej idiopatycznej biegunki czesc 4

Średni czas trwania biegunki wynosił 15 miesięcy. Jak pokazano w Tabeli 2, całkowity czas trwania biegunki wahał się od 7 do 31 miesięcy, trwając średnio 11 miesięcy po naszej ocenie. Żaden pacjent nie miał nawrotu biegunki przez średnio 38 miesięcy (zakres od 4 do 83) po jej ustaniu. Dziewięciu z 12 pacjentów, którzy stracili na wadze w trakcie biegunki, odzyskało ją. Jeden z trzech pacjentów, który nie odzyskał wagi (pacjent 14), stosował dietę zmniejszającą masę ciała. Po ostatniej obserwacji wszyscy pacjenci byli zdrowi. Dyskusja
Biegunka u tych pacjentów rozpoczęła się nagle, ale nie podczas lokalnego wybuchu choroby. Szybko stał się poważnym problemem, z częstotliwościami kału wynoszącymi od 5 do 25 ruchów dziennie (średnio 10). Większość pacjentów straciła na wadze. Biegunka trwała średnio 15 miesięcy (zakres od 7 do 31), a następnie ustąpiła spontanicznie. Te cechy kliniczne były bardzo podobne od pacjenta do pacjenta, tak że zespół ten często był rozpoznawany nawet przed ustąpieniem biegunki.
Nie byliśmy w stanie zidentyfikować przyczyny biegunki u tych pacjentów. Ciężar stolca znacznie wzrósł, stężenie elektrolitów w kale nie wykazało istotnej luki osmotycznej, a biegunka utrzymywała się podczas okresów głodówki, co sugeruje, że biegunka miała charakter sekrecyjny.3 Jednakże nie znaleźliśmy żadnego czynnika zakaźnego i nie było oznak zapalenia lub guz, który może powodować biegunkę wydzielniczą. Czterech pacjentów miało nieprawidłowy wzrost bakterii w zasysanym płynie jelita czczego. Żadne z nich nie miało uchyłków lub innych nieprawidłowości anatomicznych sprzyjających przerostowi bakterii, a wyniki hodowli ilościowych były zgodne z łagodnym do umiarkowanego zanieczyszczeniem. Tylko jeden z tych pacjentów (Pacjent 8) miał stolowicę, jedną z cech charakterystycznych syndromu przerostu bakteryjnego9. Leczenie antybiotykami nie miało wpływu na biegunkę u żadnego z pacjentów. Dlatego nie wierzymy, że przerost bakterii był przyczyną ich biegunki. Dwaj inni pacjenci (pacjenci 5 i 6) mieli niewielki wzrost wydalania tłuszczu z kałem, co było prawdopodobnie spowodowane raczej biegunką niż przyczyną 6.
Dziesięciu z 17 pacjentów odbyło podróż przed wystąpieniem ich biegunki i możliwe, że podróż była w jakiś sposób związana z przyczyną ich choroby. Jednak ten syndrom różni się od typowej biegunki podróżnych. Podróż dotyczyła głównie obszarów w Stanach Zjednoczonych, z których żadna nie jest uznawana za miejsce, w którym powszechnie przenoszona jest infekcja bakteryjna lub pasożytnicza lub gdzie mieszkańcy mają niezwykłą florę jelitową. Ponadto biegunka podróżnych zazwyczaj ustępuje po kilku dniach, 10 a nie po miesiącach.
Ostry początek objawów i ich ostateczne ustąpienie są zgodne z chorobą wywołaną przez wirusowy, bakteryjny lub pierwotniakowy patogen, którego nie byliśmy w stanie zidentyfikować za pomocą standardowych metod klinicznych. Można zaangażować takie czynniki, jak wyjątkowo trwałe wirusy, toksynowe Escherichia coli lub inne bakterie nie zidentyfikowane za pomocą rutynowych metod hodowli. Jednak brak reakcji na antybiotykoterapię i brak transmisji osobistej do członków rodziny nie potwierdzają tej hipotezy.
Ta przewlekła biegunka ma pewne cechy wspólne z dwiema epidemiami przewlekłej biegunki, które zostały zidentyfikowane jako źródła punktowe
[więcej w: emanera cena, objawy dny moczanowej, butapirazol maść ]