Rzeczy, które udają się w nocy

Wszczepione urządzenia do kardiowertera-defibrylatora (ICD) u pacjentów ze złośliwymi komorowymi zaburzeniami rytmu mogą być przyczyną poważnych problemów psychologicznych, w tym lęku i depresji.1 2 3 4 Niektórzy pacjenci zgłaszają poważne zaburzenia snu, w tym wstrząsy fantomowe, bardzo interesujące zjawisko, temat tego raportu. Z 84 pacjentów obserwowanych w naszych klinikach, które przeszły długoterminową terapię ICD, 4 (2 mężczyzn i 2 kobiety) zgłosiło nocne wstrząsy fantomowe. Wszyscy wcześniej otrzymali wstrząsy od ICD, poprzedzone przez presynkopię. W każdym przypadku pacjenci otrzymywali nie więcej niż jeden wstrząs na epizod kliniczny. Żadna z czterech osób nie miała nadmiernie trudnej psychologicznej adaptacji do terapii ICD.
Epizody zawsze występowały po tym, jak pacjent całkowicie spał, nigdy podczas czuwania. Zazwyczaj nie występowały objawy prodromalne lub nietypowe zdarzenia w ciągu dnia poprzedzającego. W każdym przypadku pacjent został nagle obudzony z głębokiego snu z uczuciem, że został wypisany z defibrylatora, ale bez wspomnień o snach. Kiedy doszło do wstrząsów, zaobserwowano, że pacjenci byli wstrząśnięci , tak jak wtedy, gdy odczuwają prawdziwy szok, i krzyczeli, jakby zostali dotknięci. Kilkoro pacjentów opisało nawet bolesność w klatce piersiowej natychmiast po odzyskaniu przytomności. We wszystkich przypadkach sprawdzenie liczników rejestrujących rozładowanie każdego urządzenia nie dało podstaw, by ICD rzeczywiście dostarczyło szoku. Pomimo naszych zapewnień, ci pacjenci nadal otrzymywali wstrząsy fantomowe, które wymagały wielokrotnych wizyt w celu oceny działania urządzenia. Dwóch pacjentów wymagało skierowania psychiatrycznego.
Chcemy poinformować praktykujących lekarzy, że to zjawisko może wystąpić u pacjentów z ICD. Wstrząsy fantomowe należy rozróżnić od rzeczywistych wstrząsów przed zaleceniem jakiegokolwiek leczenia lub przeprogramowaniem urządzenia. Leczenie wtórnych zaburzeń psychicznych może stanowić rozwiązanie. Raport ten dodatkowo potwierdza problemy z dostosowaniem, jakie mogą mieć pacjenci po wszczepieniu ICD i potrzebę intensywnego doradztwa przed i po wprowadzeniu urządzenia.
Peter R. Kowey, MD
Roger A. Marinchak, MD
Seth J. Rials, MD, Ph.D.
Szpital Lankenau i Centrum Badań Medycznych, Wynnewood, PA 19096
4 Referencje1. Cooper DK, Luceri RM, Thurer RJ, Myerburg RJ. . Wpływ automatycznego wszczepialnego defibrylatora kardiowerterowego na jakość życia. Clin Prog Electrophysiol Pacing 1986; 4: 306-9.
Google Scholar
2. Kalbfleisch KR, Lehmann MH, Steinman RT, i in. . Ponowne zatrudnienie po wszczepieniu automatycznego defibrylatora kardiowertera. Am J Cardiol 1989; 64: 199-202.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Vlay SC, Olson LC, Fricchione GL, Friedman R.. Niepokój i złość u pacjentów z tachyarytmią komorową: reakcje po wszczepieniu automatycznego defibrylatora wewnętrznego kardiowertera. PACE Pacing Clin Electrophysiol 1989; 12: 366-73.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Keren R, Aarons D, Veltri EP. . Lęk i depresja u pacjentów z zagrażającymi życiu komorowymi zaburzeniami rytmu: wpływ wszczepialnego kardiowertera-defibrylatora PACE Pacing Clin Electrophysiol 1991; 14: 181-7.
(21)
[podobne: tarczyca u mężczyzn objawy, olx sulechów, emanera cena ]