Przerzuty i kompresja rdzenia kręgowego

Dokładny przegląd u dr. Byrne a kompresji rdzenia kręgowego z przerzutów zewnątrzoponowych (wydanie z 27 sierpnia) pokazuje, jak frustrujące może być leczenie tej choroby. Leczenie pacjentów z objawami neurologicznymi z powodu przerzutów zewnątrzoponowych było prowadzone przez wiele lat w wielu badaniach, które nie wykazały żadnej korzyści z laminektomii w porównaniu z radioterapią.2 Ostatnio ten dogmat został zakwestionowany i podjęto wysiłki w celu poprawy ogólnego stanu zdrowia. funkcjonalny wynik przez chirurgiczną dekompresję kanału kręgowego od momentu ucisku guza.3, 4 Chociaż wiele osób uważa, że wyniki tej pracy są zachęcające, szczegółowe wskazania do takich procedur muszą jeszcze być dobrze określone.
Przyczyną trudności jest szeroki zakres zmiennych u tych pacjentów. Ogólny stan medyczny pacjenta, lokalizacja przerzutów do kręgosłupa (zarówno w kierunku osiowym, jak i podłużnym w stosunku do rdzenia kręgowego), aktualny stan neurologiczny i tempo pogarszania się stanu wpływają na proces podejmowania decyzji chirurgicznych. Konsultacje chirurgiczne na wczesnym etapie choroby mogą pomóc w podejmowaniu takich decyzji. Zbyt często takie konsultacje są wymagane dopiero po zakończeniu radioterapii, a sterydy zawiodły, a stan neurologiczny pacjenta gwałtownie się pogarsza. Trudno jest dokładnie omówić szczegóły i implikacje interwencji chirurgicznej z pacjentem, rodziną i innymi opiekunami. Ponadto tego typu zabiegi chirurgiczne często wymagają złożonego oprzyrządowania, specjalistycznego śródoperacyjnego monitorowania elektrofizjologicznego i wysiłków więcej niż jednego zespołu chirurgów (chirurgów ogólnych, chirurgów klatki piersiowej, chirurgów ortopedów i neurochirurgów). Trudność w planowaniu takiej procedury można zmniejszyć, jeśli planowanie odbywa się z wyprzedzeniem.
Decyzja o interwencji chirurgicznej w metastatycznej kompresji rdzenia kręgowego stała się złożona. Proste tak lub nie jest rzadko odpowiednie. Wczesna konsultacja chirurgiczna może uświadomić wszystkim, jakie konsekwencje mają natychmiastowe operacje, w jakimś momencie w przyszłości lub w ogóle.
Grant P. Sinson, MD
Eric L. Zager, MD
Szpital Uniwersytetu Pensylwanii, Filadelfia, PA 19104
4 Referencje1. Byrne TN. . Ucisk rdzenia kręgowego z przerzutów zewnątrzoponowych. N Engl J Med 1992; 327: 614-9.
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Young RF, Post EM, King GA. . Leczenie rdzeniowych zewnątrzoponowych przerzutów: randomizowane prospektywne porównanie laminektomii i radioterapii. J Neurosurg 1980; 53: 741-8.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Siegal T, Siegal T.. Chirurgiczna dekompresja guzów nadtwardówkowych przedniego i tylnego ściskającego rdzeń kręgowy: badanie prospektywne. Neurosurgery 1985; 17: 424-32.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Sundaresan N, Digiacinto GV, Hughes JEO, Cafferty M, Vallejo A.. Leczenie neoplastycznego ucisku rdzenia kręgowego: wyniki prospektywnego badania. Neurosurgery 1991; 29: 645-50.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Cenna recenzja dr Byrne pomija jeden aspekt terapii: rehabilitację dla kompresji rdzenia kręgowego z powodu raka Pacjenci z chorobą nowotworową, nawet bardziej niż inni pacjenci, mają liczne upośledzenia funkcjonalne z powodu choroby podstawowej i jej powikłań lub w wyniku leczenia. Te upośledzenia funkcjonalne obejmują problemy z poruszaniem się, chodzeniem i samoopieką oraz trudnościami z jelitami i pęcherzem. Jest to szczególnie prawdziwe u pacjentów z kompresją rdzenia kręgowego z pierwotnego lub przerzutowego raka. Chociaż rehabilitacja jest dostępna od prawie 50 lat, jest ona zdecydowanie niedostatecznie wykorzystana, szczególnie w onkologii. . . .
EE Charrette, MD
Szpital Rehabilitacyjny w Nowej Anglii, Woburn, MA 01801
W kilku ostatnich artykułach udokumentowano, że rezonans magnetyczny (MRI) i CT z mielografią są równoważne w wykrywaniu przerzutów zewnątrzoponowych, ale ten MRI z dodatkiem gadolinu jest metodą z wyboru do wykrywania przerzutów szpikowych rdzenia kręgowego.1 2 3 Na podstawie z tych raportów wynika, że MRI z poprawą, szczególnie jeśli badanie nieuzupełnione jest negatywne, jest metodą z wyboru do oceny rakotwórczego zajęcia kręgosłupa. Pozostaje jednak pytanie – jak ocenić pacjenta z domniemaną kompresją za pomocą przewodów z przerzutów zewnątrzoponowych, gdy nie ma dostępnego MRI. Czy pacjent powinien zostać przeniesiony, czy też powinien zostać zastąpiony CT z mielografią. Transportowanie pacjenta o zbliżającej się kompresji kabla jest niezadowalające i może pogorszyć już osłabiony przewód. Z drugiej strony, zgięcie związane z mielografią samo w sobie nie jest pozbawione ryzyka. Zwykłe skanowanie CT bez mielografii może identyfikować uszkodzenie, ale pole jest raczej wąskie, więc pełny zakres przerzutów, a nawet klinicznie widocznej zmiany, może zostać pominięty.
Sugerujemy następujący protokół obrazowania pacjenta z domniemanym rakiem przerzutowym obejmującym rdzeń kręgowy. Jeśli MRI jest dostępny, pacjent powinien przejść badanie MRI. Jeśli początkowe badanie jest negatywne, wówczas badanie MRI należy powtórzyć z ulepszeniem gadolinu. Jeśli MRI jest dodatni, zastosowanie wzmocnienia gadolinu będzie zależeć od okoliczności klinicznych i dostępnych zasobów. Jeśli MRI nie jest dostępny, wówczas pacjent powinien mieć proste, nieuzbrojonego skanowania CT z poziomami wizualizacji wybranymi na podstawie badania neurologicznego, ze zwykłą korektą skrótu wzrostu rdzenia kręgowego w porównaniu z kręgosłupem. Jeśli zwykły tomografię komputerową nie udowodni zmiany, wówczas mielografia ze skanowaniem CT powinna być wykonana natychmiast. Jeśli CT wykazuje zmianę zgodną z sytuacją kliniczną, należy podać promieniowanie objawowej zmiany wykazanej przez CT. Ponieważ całkowity rozmiar zmiany może zostać pominięty, zalecamy drugą procedurę obrazowania 48 godzin później lub gdy stan pacjenta jest bardziej stabilny. MRI, CT z mielografią, a nawet skanowanie kości mogą być następnie wykorzystane do zademonstrowania pełnego zakresu zmiany, a port promieniowania może być poszerzony, jeśli jest to wskazane.
Uważamy, że to podejście maksymalizuje prawdopodobieństwo wykrycia zmian przerzutowych, minimalizując ryzyko dla pacjenta.
George C. Newman, MD, Ph.D.
Paul Bonheim, MD
Veterans Affairs Medical Center, Northport, NY 11768
3 Referencje1 Kramer ED, Rafto S, Packer RJ, Zimmerman RA. . Porównanie mielografii z monitorowaniem CT w porównaniu z MRI gadolinu pod kątem choroby podpajęczynówkowej u dzieci. Neurology 1991; 41: 46-50.
Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Andreasson I, Petren-Mallmin M, Strang P, Nilsson S, Nyman R, Hemmingsson A.. Metody diagnostyczne w planowaniu palliacji przerzutów do kręgosłupa. Anticancer Res 1990; 10: 731-3.
Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Wil
[patrz też: naturalne mydło, tarczyca u mężczyzn objawy, lacibios femina żel ]