piła ekonom czesc 4

Podstawowa charakterystyka grup badawczych. Trzy leczone grupy były zrównoważone pod względem wieku, płci, czynników ryzyka dla HIV, stadium choroby (zgodnie z definicją w Centers for Disease Control and Prevention32) i liczby komórek CD4 (Tabela 1). Na początku badania znacznie więcej pacjentów z grupy pentamidyny stosowało zydowudynę niż w grupie trimetoprymu-sulfametoksazolu (65% vs. 55% [480 mg trimetoprim-sulfametoksazolu] i 44% [960 mg], P = 0,04). . Wśród współistniejących leków innych niż zydowudyna najczęściej stosowano ogólnoustrojowe środki przeciwgrzybicze. Na początku badania i podczas badania pacjenci z grupy pentamidyny stosowali więcej leków przeciwgrzybiczych niż pacjenci z grupy trimetoprym-sulfametoksazol (na początku badania, 18 pacjentów w porównaniu do 11 pacjentów [480 mg] i 12 pacjentów [960 mg ], podczas badania odpowiednio 9 vs. 3 i 3); jednak różnice między grupami leczonymi nie były znaczące (P = 0,08). Częstość stosowania innych leków, takich jak środki przeciwwirusowe (inne niż leki przeciwretrowirusowe), środki cytostatyczne lub środki przeciwdrobnoustrojowe, była niska i nie było również istotnych różnic między grupami. Rysunek 1. Rysunek 1. Prawdopodobieństwo przeżycia bez PCP, jako funkcja czasu w teście. TMP-SMX oznacza trimetoprim-sulfametoksazol. Pacjenci, którzy otrzymali 480 mg TMP-SMX i ci, którzy otrzymali 960 mg, zostali połączeni.
Rycina pokazuje wyniki oceny w październiku 1991 r. PCP wystąpiło u sześciu pacjentów w grupie pentamidynowej. Mikroorganizmy P. carinii znaleziono w płynie z płukania oskrzelowo-pęcherzykowego od pięciu z tych pacjentów i w indukowanej plwocinie od jednego pacjenta; PCP rozpoznano po 41, 71, 93, 151, 268 i 458 dniach leczenia. Łączna częstość występowania PCP w grupie pentamidynowej wynosiła 11 procent rocznie (95-procentowy przedział ufności, 4 do 23%). Trzech z sześciu pacjentów przyjmowało zydowudynę. W przeciwieństwie do tego żadne przypadki PCP nie występowały w żadnej z grup trimetoprim-sulfametoksazolu. Tak więc rzeczywista skuteczność pentamidyny wynosiła 89%, w porównaniu z 100% dla trimetoprim-sulfametoksazolu w obu grupach. Porównanie skumulowanej częstości i rzeczywistej skuteczności za pomocą testu Mantel log-rank wykazało, że istnieje znacząca różnica między grupami trimetoprym-sulfametoksazolem i między tymi grupami połączonymi a grupą pentamidynową (P = 0,002). Porównanie pacjentów z PCP ze wszystkimi innymi pacjentami nie wykazało istotnych różnic w ich charakterystyce przy wejściu, takich jak liczba komórek CD4, stadium choroby lub stosowanie zydowudyny.
Tabela 2. Tabela 2. Przyczyny odstawienia leków przez pacjentów. Siedemdziesiąt dwa pacjenci przerwali przyjmowanie badanych leków z powodów innych niż PCP (Tabela 2). Osiemnastu pacjentów zmarło – ośmiu pacjentów przyjmujących pentamidynę i pięć w obu grupach trimetoprim-sulfametoksazolu. Trzech pacjentów zmarło z powodu toksoplazmowego zapalenia mózgu w grupie pentamidyny, podczas gdy u żadnego nie zmarła z tej przyczyny ani w grupie trimetoprymu-sulfametoksazolu (P = 0,03). Jeden pacjent z grupy pentamidynowej zmarł z powodu encefalopatii HIV i czterech z zespołu wyniszczenia wirusa HIV
[patrz też: objawy dny moczanowej, skuteczny lek na odchudzanie, niedoczynność tarczycy objawy psychiczne ]