Krucjata o mniejszej sile – czy nadmiernie lub nadmiernie upraszczamy? AD 3

Chociaż kształcenie lekarzy na temat właściwego stosowania jest konieczne, wiele pozostaje nieznanych, w jaki sposób, w sumie, wysiłki na rzecz zmniejszenia ilości odpadów – od reform opartych na wartościach do edukacji, zachęcając do świadomości kosztów – wpływają na wyniki. Być może szkody powstałe w wyniku marnotrawstwa są tak oczywiste, a siły napędzające nadmierne użytkowanie, tak przytłaczające, że wymagają opartego na dowodach podejścia do redukcji odpadów, są podobne do satyrycznego nalegania na losowy proces, aby udowodnić wartość spadochronów. Sądzę jednak, że część chęci uwierzenia w nieodłączną korzyść z wysiłków związanych z eliminacją odpadów wynika z założenia, że znamy podstawową przyczynę odpadów: lekarzy. Refren najdroższa technologia w dzisiejszej służbie zdrowia pióra lekarza odbija się echem przez nadużywane narracje, które często sugerują własny interes lekarza i nasz system opłat za usługi24. W jaki sposób sceptyczni lekarze mogą zakwestionować to założenie bez zabójczego i defensywnego działania, nadania dalszej wiarygodności przypisaniu?
Chociaż zachęty finansowe przyczyniają się do nadużywania, relatywny wpływ pieniędzy na inne motywacyjne zachowania pozostaje nieznany. A co z niepewnością? Potencjalne pominięte diagnozy? Preferencje pacjenta? Strach przed procesami sądowymi? Zrozumienie, dlaczego dostarczamy niepotrzebną opiekę, zasługuje na naukowe dociekania, ale wydaje się, że domniemany prymat chciwości odrzucił dyskusję od dowodów tożsamości: przynajmniej dla mnie, balansowanie przeciwko nadużywaniu zasygnalizowało moją wyższość nad lekarzami-spekulantami, pozycjonując mnie jako część Rozwiązanie . Lecz chociaż przypisywanie chciwości zmusiło do krytycznego rozliczenia udziału lekarzy w gwałtownie rosnących kosztach, wynikowa narracja ignoruje wiele sił, które kształtują zachowania lekarzy, prowadząc do uproszczonych rozwiązań i zmniejszając zaufanie publiczne.
Upiększanie
Historie, którymi objaśniamy świat, są często najbardziej wiarygodne, gdy wiemy co najmniej. Według Daniela Kahnemana, eksperta od błędu poznawczego, nasze przekonanie o dokładności opowieści odzwierciedla nie ocenę wiarygodności dowodów i jej jakości , ale raczej spójność historii . 25 Paradoksalnie – zauważa , Łatwiej jest skonstruować spójną historię, kiedy. . . jest mniej kawałków pasujących do układanki. 26 Przekonywanie ruchu mniejszego na więcej może częściowo wynikać z tendencji do nadmiernego upraszczania.
Rozważmy niedawny artykuł zatytułowany Kiedy dowody mówią, że nie, ale lekarze mówią tak , o epidemii niepotrzebnego i niepotrzebnego leczenia . 27 Opisano dwóch mężczyzn z chorobą wieńcową. Pierwszy mężczyzna w średnim wieku z nadciśnieniem tętniczym, z nowym bólem w klatce piersiowej, odmawia zalecanej diagnostycznej angiografii wieńcowej, podlega prawdopodobnie tomografii komputerowej (CT), która pokazuje tętnicę częściowo zablokowaną przez płytkę , ponownie zmniejsza koronarografię i kończy się na terapii medycznej bez nawrotu objawów. Z perspektywy czasu konserwatywne podejście wydaje się oczywiście słuszne. Drugi człowiek, którego historia medyczna jest bardziej złożona, kończy się stentem, który według nas jest niepotrzebny (chociaż szczegóły, które pomogłyby w wyeliminowaniu tego określenia). Stent zobowiązuje go do stosowania podwójnej terapii przeciwpłytkowej i opóźnia potrzebny przeszczep płuc; on umiera czekać. Kardiolog i członek organizacji Right Care Alliance, która stara się przeciwdziałać trendowi zwiększania kosztów leczenia bez zwiększania korzyści dla pacjenta , podsumowuje przesłanie. Ogólnie rzecz biorąc, kardiolog mówi: Nikt, kto nie ma ataku serca, potrzebuje stentu . Po zauważeniu, że każdego roku setki tysięcy stabilnych pacjentów otrzymują stenty, autor pyta: W jaki sposób procedura tak przeciwwskazana przez badania może być tak powszechna? ?
Takie wzniosłe insynuacje oznaczają sposób, w jaki narracja jest mniej opowiedziana, poprzez pominięcie krytycznych szczegółów. Pomimo wyraźnego nadużywania przezskórnej interwencji wieńcowej (PCI) w stabilnej chorobie wieńcowej, dane z rejestru z ostatniego pięcioletniego okresu wskazują, że objętość planowych PCI była mniejsza o około jedną trzecią, a odsetek uznany za niewłaściwy spadł z 26,2% do 13,3% .28 Niezależnie od tego, czy te tendencje są postrzegane jako postęp czy dowody uporczywego nadużywania, w tych liczbach jest pochowany jeszcze jeden fakt: w przeciwieństwie do tego, co sugeruje artykuł, dla wielu wskazań nieoznaczonych prawdopodobnie stent jest odpowiedni. Potwierdzenie tego faktu wymaga wprowadzenia wielu innych elementów układanki : że kilka czynników klinicznych decyduje o decyzjach dotyczących PCI, że wciąż nie znamy optymalnego podejścia do pacjentów wysokiego ryzyka z chorobą wielonaczyniową lub istotnym obciążen
[podobne: Usługi stomatologiczne, stomatolog włocławek, dermatolog warszawa ]
[podobne: olx sulechów, olx grójec, skuteczny lek na odchudzanie ]