Dowody na przenoszenie wirusa Zika droga plciowa

Wirus Zika (ZIKV), wschodzący flawiwirus, generalnie wywołuje łagodną infekcję u ludzi, ale wiąże się z ciężkimi powikłaniami neurologicznymi i niekorzystnymi skutkami płodowymi. ZIKV jest przenoszony na ludzi głównie przez komary. Istnieją jednak pewne dowody na transmisję seksualną.1,2 Dwa badania wykazały obecność zakaźnego ZIKV w nasieniu.3 Niedawny artykuł opisał wykrywanie RNA ZIKV w spermie 62 dni po wystąpieniu choroby, ale zakaźny wirus nie był hodowany .4 Zgłaszamy przypadek zakażenia ZIKV u wcześniej zdrowej 24-letniej kobiety (Pacjentka 1), która mieszkała w Paryżu, u której w dniu 20 lutego 2016 r. Rozwinęła się ostra gorączka, bóle mięśni, bóle stawów i świąd. żadnych leków, nie poddano transfuzji krwi i nigdy nie podróżował do regionu, w którym Zika był epidemią lub do obszarów tropikalnych lub subtropikalnych. Ostatnia podróż poza Francję odbyła się na Okinawie, w Japonii, od 21 grudnia 2015 r. Do s tycznia 2016 r. Badanie kliniczne 23 lutego wykazało maculopapularną wysypkę na brzuchu, ramionach i nogach pacjenta oraz temperaturę 36,6 ° C. Choroba trwała około 7 dni. Pacjent zgłosił kontakt seksualny między 11 lutego a 20 lutego 2016 r. Z mężczyzną (pacjent 2, pacjent indeksu), który przebywał w Brazylii od 11 grudnia 2015 r. Do 9 lutego 2016 r. Kontakt seksualny obejmował siedem odcinków obu stosunek płciowy pochwy, bez wytrysku i bez użycia prezerwatywy oraz seks oralny z wytryskiem. Pacjent 2, 46-letni mężczyzna, zgłosił gorączkę, astenię, bóle mięśni, dreszcze i skórną wysypkę, która rozpoczęła się 7 lutego, gdy był w Rio de Janeiro. Objawy ustąpiły w dniu, w którym przyjechał do Francji 10 lutego. Badanie kliniczne Pacjenta 2 było normalne w dniu 23 lutego (szczegóły podano w Dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego listu na stronie). Populacje komarów Aedes aegypti i A. albopictus nie mają siedziby w Pary żu. Ponadto we Francji okres diapauzy gatunków aedes rozciąga się od grudnia do maja. Trzy dni po wystąpieniu jej objawów, 23 lutego, próbki moczu i śliny uzyskano od Pacjenta 1. Próbka moczu była pozytywna dla ZIKV RNA w reakcji łańcuchowej polimerazy odwrotnej transkryptazy (RT-PCR) przy wirusowej liczbie 3,5 × 103 kopii na mililitr, a ślina wykazała wynik dodatni przy wirusowej liczbie 2,1 × 104 kopii na mililitr. Próbka osocza testowała wynik ujemny dla RNA ZIKV za pomocą RT-PCR, ale wykryto przeciwciała IgM surowicy wobec ZIKV (patrz dodatek dodatkowy). Wymaz z pochwy uzyskany marca był ujemny dla RNA ZIKV za pomocą RT-PCR. Rysunek 1. Ryc. 1. Zdarzenia kliniczne i analiza filogenetyczna wirusa Zika u pacjentów.Panel A przedstawia kliniczne ramy czasowe z kluczowymi datami ekspozycji na wirusa Zika (ZIKV), początek objawów, wyniki odwrotnej transkryptazy-polimerazy- badania reakcji łańcuchowej na próbki surowicy, moczu, śliny, nasienia i wymazu z p ochwy oraz wyniki testu IgM ZIKV z surowicy u pacjenta i pacjenta z indeksem (pacjent 2). Panel B pokazuje szczepy ZIKV (czerwone kropki), które zostały scharakteryzowane bezpośrednio z nasienia (uzyskanego od Pacjenta 2) i śliny (uzyskanej od Pacjenta 1) na szczycie drzewa filogenetycznego. Dostępne są sekwencyjne informacje dotyczące wirusa: numer GenBank, nazwa szczepu, kraj izolacji i data izolacji. Sekwencje wirusów Zika zidentyfikowane w próbkach nasienia i śliny są oznaczone obok nazw taksonomicznych. Pasek skali pokazuje rozbieżność sekwencji nukleotydów. W Patencie 2, próbka moczu została pobrana 16 dni po wystąpieniu objawów pozytywnych dla RNA ZIKV za pomocą RT-PCR z liczbą wirusów 4 × 103 kopii na mililitr, ale próbki osocza i śliny były ujemne. Próbki pierwszego i drugiego strumienia moczu otrzymane w 24 dniu były dodatnie dla RNA ZIKV z liczbą wirusów 2,1 x 104 kopii na mililitr. Próbki badanych przez nas próbek dały wynik pozytywny dl a RNA ZIKV za pomocą RT-PCR o wysokim miano wirusa 2,9 × 108 kopii na mililitr w próbce uzyskanej w dniu 18 i 3,5 × 107 kopii na mililitr w próbce otrzymanej w dniu 24. ZIKV wyizolowano za pomocą kultury z próbek nasienia w dniach 18 i 24. Harmonogramy pokazano na Figurze 1A. Kompletny genom ZIKV został zsekwencjonowany z próbek śliny uzyskanych od Pacjenta i próbek nasienia pobranych od Pacjenta 2 (patrz Dodatek Uzupełniający). Tylko cztery mutacje, wszystkie z nich synonimiczne, różnicują sekwencje dwóch pacjentów. Kompletne nukleotydowe sekwencje kodujące ZIKV zidentyfikowane w tych próbkach nasienia i śliny gromadzą się razem w drzewie filogenetycznym (Figura 1B). Dane te potwierdzają hipotezę o transmisji płciowej (doustnej lub dopochwowej) ZIKV od Pacjenta 2 do Pacjenta Nie możemy wykluczyć, że przeniesienie nastąpiło nie przez nasienie, ale przez inne płyny biologiczne, takie jak wydzieliny przed wytryskiem lub ślina wymieniana przez głębo kie pocałunki. Ślina Pacjenta 2 była ujemna w dniu 10 po wystąpieniu objawów, ale nie była wcześniej badana. ZIKV wykryto w ślinie 5, ale, według naszej w [hasła pokrewne: kardiologia, kardiolog kielce, Gabinet Stomatologiczny ]

[patrz też: olx sulechów, olx grójec, skuteczny lek na odchudzanie ]