Beztlenowy system stymulacji przezcewnikowej

Bezmianowe rozruszniki serca można bezpiecznie wszczepić na prawym przedsionku i wykazano, że dobrze funkcjonują podczas krótkookresowych badań kontrolnych.1,2 Jednak populacja, dla której odpowiedni jest tryb stymulacji, pozostaje do ustalenia. Pacjenci w badaniu Reynolds i wsp. (Problem z 11 lutego) 2 były w podeszłym wieku (średni wiek, 76 lat), a większość miała nadciśnienie, migotanie przedsionków lub oba – trzy znane czynniki ryzyka dla przyszłej niewydolności serca z lub bez zachowanej frakcji wyrzutowej. Ponadto istotna mniejszość pacjentów cierpiała na zastoinową niewydolność serca (17,0%) lub pozostawiony blok lewej odnogi pęczka Hisa (13,5%) podczas implantacji. Kliniczne zastosowanie wszczepionych urządzeń do monitorowania i leczenia rytmu wykracza poza zwykłe zarządzanie rytmem i staje się platformą do leczenia chorób przewlekłych, w tym w szczególności niewydolności serca. Bezołowiowe stymulatorowe stymulatory wierzchołkowe nie za pewniają stymulacji przedsionkowo-komorowej ani monitorowania impedancji klatki piersiowej, oddychania, snu ani poziomu aktywności. Jest oczywiste, że technologia rozwija się szybko, ale w tej chwili nie preferowalibyśmy jej stosowania u pacjentów z niewydolnością serca lub z wysokim ryzykiem niewydolności serca. Kim H. Chan, MB, BS, Ph.D. Michele McGrady, MB, BS, Ph.D. Ian Wilcox, MB, BS, Ph.D. Sydney Medical School, Sydney, NSW, Australia Dr Wilcox donosi o otrzymaniu honorarium od St. Jude Medical. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 2 Referencje1. Reddy VY, Exner DV, Cantillon DJ, et al. Przezskórna implantacja całkowicie wewnątrzsercowego bezopalkowego stymulatora. N Engl J Med 2015; 373: 1125-1135 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 2. Reynolds D, Duray GZ, Omar R i in. Bezołowiowy, wewnątrzsercowy, przezskórny, sterydowy system. N Engl J Med 2016; 374: 533-541 Bezpłatny, pe łny tekst Web of Science Medline Odpowiedź Autorzy odpowiadają: Chan et al. zadawać pytania dotyczące używania bezołowiowych rozruszników serca u pacjentów z ryzykiem niewydolności serca. Obecna generacja bezołowiowych rozruszników serca nie ma na celu zastąpienia terapii rytmicznej; raczej, te rozruszniki serca stanowią alternatywę dla stymulacji komorowej. Wszyscy pacjenci w badaniu stymulacji Micra Transcatheter mieli oparte na wytycznym Heart Rhythm Society wskazania stymulacji jednokomorowej (VVI) 1,2, a potrzeba stymulacji przedsionkowej lub resynchronizacji była kryterium wykluczającym. Co ważne, dane z naszego badania sugerują, że pacjenci potrzebujący terapii VVI mogą skorzystać z mniejszej liczby powikłań związanych z bezołowiowym stymulatorem, w porównaniu z systemami przezżylnymi, poprzez unikanie powikłań związanych z kieszenią i związanych z ołowiem. Chociaż nie uwzględniono tego w naszym badaniu, technologia zdalnego monitorowani a będzie towarzyszyć tej technologii. Ponadto przewiduje się długoterminowe korzyści poprzez zmniejszenie zakażeń, niedrożność żył, problemy z elektrodami i uraz zastawki trójdzielnej. Chociaż większość pacjentów, którzy wymagają stymulacji dzisiaj, może nie być najlepiej obsługiwana przez te najwcześniejsze przezcewnikowe rozruszniki wewnątrzsercowe, uważamy, że stanowi to początek nowej ery stymulacji, z alternatywnymi metodami stymulacji do naśladowania. Dwight W. Reynolds, MD University of Oklahoma, Oklahoma City, OK dwight- Philippe Ritter, MD University of Bordeaux, Bordeaux, Francja Od czasu publikacji artykułu autorzy nie zgłaszają żadnego potencjalnego konfliktu interesów. 2 Referencje1. Zipes DP, Camm AJ, Borggrefe M, et al. Wytyczne ACC / AHA / ESC 2006 dotyczące postępowania z pacjentami z komorowymi zaburzeniami rytmu oraz zapobiegania nagłej śmierci sercowej: raport Amerykańskiego Kolegium Kardiologicznego / Amerykańskiego Zespołu ds. Stowarzyszenia Amerykańskiego Serca oraz Komitetu ds. Wytycznych postępowania Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego (Komitet Opracowanie wytycznych dotyczących postępowania z pacjentami z komorowymi zaburzeniami rytmu i profilaktyką nagłej śmierci sercowej opracowanymi we współpracy z European Heart Rhythm Association i Heart Rhythm Society. Europace 2006; 8: 746-837 Crossref Web of Science Medline 2. Gillis AM, Russo AM, Ellenbogen KA, i in. Oświadczenie konsensusu ekspertów HRS / ACCF dotyczące wyboru rozrusznika serca i trybu pracy. J Am Coll Cardiol 2012; 60: 682-703 Crossref Web of Science Medline (2) [podobne: leczenie endometriozy, stomatolog włocławek, endometrioza leczenie ]

[podobne: chłoniak z komórek płaszcza, badania przed ciążą pakiet, naturalne mydło ]