Azytromycyna i ryzyko zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych AD 5

Jednakże śmiertelność z azytromycyną nie różniła się istotnie od śmiertelności z lewofloksacyną (współczynnik ryzyka zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, 1,27; 95% CI, 0,66 do 2,47; P = 0,48; współczynnik ryzyka zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, 1,07; 95% CI, 0,61 do 1,85; P = 0,82). Ryc. 3. Ryc. 3. Nadmierne ryzyko zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych za pomocą azytromycyny w porównaniu z amoksycyliną, według oceny ryzyka sercowo-naczyniowego. Analiza nadmiaru ryzyka została skorygowana o czynniki demograficzne i wskaźnik skłonności, które obejmowały zarejestrowane wskazanie antybiotykowe. Podano, że ryzyko zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych za pomocą azytromycyny (tj. Różnica w skumulowanej częstości występowania zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych za pomocą azytromycyny i amoksycyliny) wynosi 95% przedziału ufności (CI), zgodnie z decyzyjnym wynikiem oceny ryzyka. Charakterystykę pacjentów, którzy przyjmowali azytromycynę, według decyliny oceny ryzyka dla choroby sercowo-naczyniowej, pokazano w Tabeli 12 w Dodatku Uzupełniającym.
Całkowite ryzyko zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych u pacjentów, którzy przyjmowali azytromycynę, w porównaniu z osobami przyjmującymi amoksycylinę, różniło się w zależności od wyjściowej oceny ryzyka w przypadku choroby sercowo-naczyniowej (ryc. 3 i tabela 12 w dodatkowym dodatku). W przypadku pacjentów z najwyższym decylem oceny ryzyka, którzy stanowili 59% zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych podczas leczenia azytromycyną, oszacowano 245 dodatkowych zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych na milion 5-dniowych kursów leczenia azytromycyną.
Dyskusja
Stwierdziliśmy, że 5-dniowy cykl azytromycyny wiązał się z niewielkim bezwzględnym wzrostem ryzyka zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, co było najbardziej wyraźne u pacjentów z najwyższym decylem wyjściowego ryzyka choroby sercowo-naczyniowej. Nie obserwowano zwiększonego ryzyka zgonu z przyczyn nie sercowo-naczyniowych u pacjentów przyjmujących azytromycynę, ale ryzyko zgonu było zwiększone z jakiejkolwiek przyczyny. Ryzyko zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych było istotnie większe w przypadku stosowania azytromycyny niż amoksycyliny lub cyprofloksacyny, ale nie różniło się istotnie od ryzyka związanego z lewofloksacyną.
Ważnym problemem w tym badaniu obserwacyjnym były mylące czynniki związane zarówno z używaniem azytromycyny, jak i zwiększonym ryzykiem zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych. Czynniki te obejmują chorobę sercowo-naczyniową i inne współistniejące schorzenia, behawioralne czynniki ryzyka związane z chorobami układu krążenia (np. Palenie tytoniu, wysoki wskaźnik masy ciała, złą dietę i niską aktywność fizyczną) oraz wskazania do leczenia antybiotykami.
Zawarliśmy dwie odrębne grupy kontrolne, aby zminimalizować zakłócenia. Jedna grupa obejmowała okresy kontrolne, które były dopasowane do częstości pasujących do przebiegu leczenia azytromycyną. Zrównoważyło to występowanie zarejestrowanej choroby sercowo-naczyniowej i innych współistniejących stanów i prawdopodobnie zapewniło pewną kontrolę behawioralnych czynników ryzyka, ponieważ ich skutki mogą być częściowo mediowane przez zmienne łatwiej rozpoznane w bazie danych, takie jak zdiagnozowana hiperlipidemia, nadciśnienie, cukrzyca, niewydolność serca. , dławica piersiowa lub zawał mięśnia sercowego. W celu zminimalizowania zakłóceń przez krótkoterminowe skutki infekcji, włączono drugą grupę kontrolną, która obejmowała kursy leczenia amoksycyliną, która ma wskazania podobne do tych dla azytromycyny. Pacjenci przyjmujący amoksycylinę nie zwiększyli ryzyka zgonu z przyczyn sercowych lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny podczas okresu badania, co jest zgodne z naszymi poprzednimi ustaleniami.8 Kiedy azytromycynę bezpośrednio porównano z amoksycyliną, w analizie, która również kontrolowała zarejestrowany antybiotyk wskazanie, zwiększone ryzyko utrzymywało się dla azytromycyny.
Nasze badanie zostało poparte dowodami, że azytromycyna jest proarytmiczna, 11-17, co doprowadziło nas do postawienia hipotezy, że zwiększyłoby to ryzyko nagłej śmierci sercowej. Pacjenci, którzy przyjmowali azytromycynę, mieli zwiększone ryzyko nagłej śmierci sercowej, co stwierdzono na podstawie wcześniej opracowanej definicji komputera26. Jednak mieli oni również podwyższone ryzyko innych zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych poza szpitalem, chociaż liczba tych zgonów były małe. To odkrycie może wynikać z błędnej klasyfikacji, ponieważ nasza definicja nagłej śmierci sercowej została zaprojektowana jako specyficzna; nasze wcześniejsze badania sugerowały, że aż 25% pacjentów zostałoby błędnie zaklasyfikowanych jako zmarłe z innych przyczyn sercowo-naczyniowych.26 Alternatywnie proarytmiczne działanie azytromycyny może zwiększać ryzyko innych typów zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych. Tak więc, chociaż nasze dane są zgodne z niekorzystnym działaniem kardiologicznym azytromycyny, nie mogą ustalić konkretnego mechanizmu przyczynowego.