Azytromycyna i ryzyko zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych AD 3

Ta korekta wykorzystała ocenę skłonności27 (warunkowe prawdopodobieństwo otrzymania recepty na badany antybiotyk, biorąc pod uwagę współzmienne). Konkretne oceny skłonności oszacowano dla każdego porównania parami (Tabele 4 i 5 w Dodatku Uzupełniającym). Oceny skłonności do porównań między badanymi antybiotykami obejmowały zarejestrowane wskazania antybiotykowe (patrz Dodatek dodatkowy). Aby sprawdzić błędną specyfikację modeli regresji skłonności-score, oceniliśmy, czy rozkłady zmiennych zmiennych były zrównoważone w różnych grupach badawczych. W przypadku grupy azytromycyny i grupy kontrolnej osób nie przyjmujących antybiotyków, rozkład ten nie był dopasowany, ponieważ dopasowanie skłonności do wyniku powinno zapewnić równowagę. W przypadku amoksycyliny rozkład dostosowano do oceny skłonności za pomocą zmodyfikowanej metody ważenia odwrotnym prawdopodobieństwem leczenia, która standaryzowała rozkład do tej dla azytromycyny (Tabela 6 w dodatku uzupełniającym) .29 Sprawdziliśmy również, czy nie zachodzą na siebie rozkład wyników skłonności (tabele 4 i 5 w dodatkowym dodatku).
Aby uzyskać podsumowanie miary ryzyka zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, obliczyliśmy wynik ryzyka dla choroby sercowo-naczyniowej30. Ten wynik oszacował prawdopodobieństwo zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych (przy braku użycia badanego antybiotyku) w zależności od wskaźników współistniejących stanów (patrz Dodatek dodatkowy).
Oceniliśmy różnicę między skumulowaną częstością występowania zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych podczas 5-dniowego cyklu stosowania azytromycyny a częstością występowania podczas podobnego okresu stosowania amoksycyliny. Zdefiniowaliśmy dodatkowe ryzyko dla przebiegu leczenia azytromycyną jako (HRa-1) x 10, gdzie HRa był współczynnikiem ryzyka dla azytromycyny względem amoksycyliny, a 0o było nieskorygowanym skumulowanym występowaniem śmierci sercowo-naczyniowej u pacjentów przyjmujących amoksycylinę. Różnicę ryzyka obliczono również na podstawie decylów ryzyka sercowo-naczyniowego, określonego przez ocenę ryzyka dla choroby sercowo-naczyniowej.
Przeprowadziliśmy alternatywne analizy, które przetestowały ważność kilku założeń badawczych. Obejmowały one analizę powtarzanych pomiarów, sprawdzającą ważność traktowania okresów przedawnienia jako niezależnych obserwacji i analizę podzieloną przez decylację skłonności do wyniku. Wszystkie analizy przeprowadzono za pomocą oprogramowania SAS, wersja 9.3 (SAS Institute). Wszystkie podane wartości P są dwustronne.
Charakterystyka kohorty badawczej
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka demograficzna i kliniczna pacjentów w czasie, w którym recepty na badanie antybiotyków zostały wypełnione i na początku okresu kontrolnego dla osób, które nie otrzymały leczenia antybiotykami. Badana kohorta obejmowała osoby z 347 795 receptami na azytromycynę, 1339180 dopasowanych okresów kontrolnych bez antybiotykoterapii badanej, 348 672 recepty na amoksycylinę, 264 626 recept na cyprofloksacynę i 193 906 recept na lewofloksacynę. Użytkownicy azytromycyny to przede wszystkim kobiety (77,5%), średni wiek 49 lat, częste stosowanie leków nasercowych lub układu oddechowego, wizyty w oddziale ratunkowym i wcześniejsze stosowanie antybiotyków (tabela i tabela 7 w dodatkowym dodatku ). Charakterystyka pacjentów otrzymujących recepty na azytromycynę i kontrolne dopasowane pod względem skłonności do wyniku były bardzo podobne. Przeciwnie, pacjenci, którym przepisano ciprofloksacynę lub lewofloksacynę częściej wykazywali komplikacje związane z cukrzycą, nietrzymaniem moczu, używanie wózka inwalidzkiego lub pieszego. Średnie sumaryczne wartości ryzyka sercowo-naczyniowego u pacjentów przyjmujących amoksycylinę (9,5), cyprofloksacynę (10,3) i lewofloksacynę (10,6) były wyższe niż w grupie leczonej azytromycyną (9.3) (tabela 1).
W przypadku zarówno azytromycyny, jak i amoksycyliny najczęstszymi wskazaniami były infekcje ucha, nosa lub gardła i zapalenie oskrzeli, odpowiadające 62% i 63% wskazań, dla których wskazanie było znane (43% i 40% wszystkich zaleceń) (Tabele 8 i 9 w Dodatku uzupełniającym). Najczęstszym wskazaniem do stosowania ciprofloksacyny było zakażenie układu moczowo-płciowego. Lewofloksacyna była powszechnie stosowana w zakażeniach ucha, nosa lub gardła oraz w innych wskazaniach dotyczących układu oddechowego i narządów moczowo-płciowych.
Śmierć sercowo-naczyniowa i całkowita śmierć
Tabela 2. Tabela 2. Skumulowana częstość występowania zgonów wśród pacjentów podczas pięciodniowego cyklu leczenia azytromycyną, w porównaniu z osobami, które nie otrzymały leczenia antybiotykami i pacjentami, którzy przyjmowali amoksycylinę, zgodnie z przyczyną śmierci. Wśród pacjentów, którzy zażyli azytromycynę, zanotowano 29 zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych podczas 5-dniowego okresu leczenia (85,2 na milion kursów) (Tabela 2)
[podobne: oprogramowanie stomatologiczne, stomatolog włocławek, leczenie żylaków ]
[przypisy: objawy dny moczanowej, niedoczynność tarczycy objawy psychiczne, endometrioza forum ]